ZIPPO kompanijos istorija – tai visų ZIPPO šeimos narių, pradedant įkūrėju George Blaisdell, darbuotojais, pirkėjais ir baigiant kolekcionieriais, istorija. Visi šie žmonės savo lojalumu ir ištikimybe kompanijai, pavertė ZIPPO vienu labiausiai pasaulyje atpažįstamų prekės ženklų.

ZIPPO istorija prasidėjo 1930-aisiais, Bradford’e, Pennsilvanijoje.  G. Blaisdell, vėliau ir įkūręs ZIPPO kompaniją, stebėjo savo draugą, kuriam sudėtingai sekėsi įžiebti Austrijoje pagamintą žiebtuvėlį. Žinoma, žiebtuvėlis veikė puikiai, net ir pučiant stipriam vėjui, tačiau jo dizainas buvo militaristinis ir visiškai nepatrauklus. Be to, minėtą žiebtuvėlį reikėjo įžiebti abejomis rankomis, o jo korpusas, pagamintas iš plono metalo, buvo lengvai pažeidžiamas.

1932-ųjų metų pabaigoje, G. Blaisdell nusprendė perkonstruoti draugo turėtą austrišką žiebtuvėlį. Jis pagamino nedidelį stačiakmapio formos korpusą, o dagtį sujungė su dangtelio vyriu. Dangtelis saugojo liepsną nuo vėjo. Negana to, žiebtuvėlį buvo galima lengvai įžiebti viena ranka. G. Blaisdell žiebtuvėlį pavadino ZIPPO, nuo žodžio „Zipper“ (iš angl. k. užtrauktukas), nes jam tiesiog patiko šio žodžio skambesys).

Pirmuosius ZIPPO žiebtuvėlius G. Blaisdell pardavė po $1.95 už vienetą, suteikdamas kiekvienam iš jų garantiją visam gyvenimui. Jis sukūrė ir šūkį savo produkcijai – „It works or we fix it free.™” (iš anglų k. “Jis veiks, priešingu atveju sutaisysime jį nemokamai”).

Kas vyko vėliau?

Prasidėjęs Antrasis Pasaulinis karas, stipriai paveikė ZIPPO veiklą. 1941-aisiais, Amerikai įsitraukus į karinį konfliktą, ZIPPO nutraukė žiebtuvėlių pardavimą įprastiems vartotojams ir visą pagamintą produkciją nukreipė į Amerikos kariuomenės poreikių tenkinimą. Tuo metu buvo pradėti gaminti ZIPPO žiebtuvėliai iš plieno dengto juoda danga. Šis G. Blaisdell atsidavimas tėvynei tik dar labiau išgarsino jo kuriamus žiebtuvėlius ir pavertė juos nacionaline vertybe.

1945 metais baigiantis Antrajam Pasaulianiam karui, ZIPPO gaminiai vėl buvo grąžinti į rinką, kur juos galėjo įsigyti visi norintys. Negana to, ZIPPO įkūrėjas G. Blaisdell, panoro dar labiau išpopuliarinti žiebtuvėlius, todėl 1947 m. užsakė sukurti ir pagaminti ZIPPO mašiną, kurios išvaizda primintų žiebtuvėlį, ir su ja leidosi į kelią pardavinėdamas žiebtuvėlius. Tokia ZIPPO žiebtuvėlių parduotuvė ant ratų tik dar labiau išpopuliarino šį produktą ir padidino pardavimus.

ZIPPO kompanija šiandien ir ateityje

1978-aisiais George Blaisdell mirė, palikdamas kompaniją valdyti savo dukterims Harriett B. Wick ir Sarah B. Dorn. Iki to laiko, ZIPPO kompanija buvo išaugusi į tarptautinę įmonę, žinomą ir užsienio rinkose. 1980-aisiais prie kompanijos valdymo prisijungė ir kiti Blaisdell šeimos nariai, įskaitant ir George Blaisdell anūkus.

1997-aisiais buvo atidarytas Zippo/Case muziejus ir parduotuvė, kurių plotas siekia daugiau kaip 1393 m². Šiose patalpose taip pat buvo įkurta ZIPPO žiebtuvėlių taisykla, kur lankytojai gali stebėti žiebtuvėlių taisymo procesą.

2002-aisiais buvo patentuota ZIPPO žiebtuvėlių korpuso forma siekiant apsaugoti žiebtuvėlius nuo plagiavimo.

Tačiau ZIPPO kompanija neapsiribojo tik žiebtuvėlių gamyba. 2010 m. kompanija pagamino ir į rinką išleido metalinį rankų šildytuvą, kuris pradėjo ZIPPO Outdoor liniją, skirtą iškyloms, turizmui, poilsiui gamtoje. Taip pat buvo sukurtas ugnies skeltuvas ir žiebtuvėlis su pailga lanksčia uždegimo galvute. Asortimento plėtra padėjo ZIPPO kompanijai užkariauti Indijos ir Kinijos rinkas, o tai labai padidino kompanijos pelną.

Šiandien ZIPPO kompaniją valdo G. Blaisdell anūkas. Jo suburta komanda toliau tobulina ZIPPO žiebtuvėlius bei kuria naujus produktus. Asortimentas nuolat papildomas žiebtuvėlių aksesuarais, moteriškais ir vyriškais kvepalais bei prekėmis, skirtomis turizmo entuziastams.

ZIPPO žiebtuvėliai yra labai mėgiami kolekcionierių, kurių vien Amerikoje yra suskaičiuojama per 4 mln. Taip pat, ZIPPO žiebtuvėliai, kaip aksesuaras, yra dažnai naudojami filmuose. Šie žiebtuvėliai jau „pasirodė“ daugiau nei 2000 filmų.

ZIPPO kompanija neseniai atšventė 85-ąjį gimtadienį ir panašu, kad neketina sustoti stebinti savo klientų ir toliau rodyti pavyzdžio, kaip sunkus darbas, nuolatinis kokybės siekimas ir pastangos patenkinti klientų lūkesčius, gali sukurti visame pasaulyje atpažįstamą prekės ženklą.